Videoeksempler

Her finder du korte videoer med lærere og pædagoger, der gennemgår forløb eller teknikker fra Kompasset. Du kan se, hvilket klassetrin og fag processen har været gennemført med, men de fleste instruktioner kan bruges til andre klasser og fag. Nogle af videoerne kan vises direkte for klassen eller bruges i din planlægning. Du kan også bruge dem som udgangspunkt for at designe dine egne processer.

Nordvestskolen
Se eksempel på hvordan teknikken Open Space kan bruges til 9.klasses projektopgave, når der skal laves problemformulering.

Hornbæk Skole
Se eksempel på hvordan teknikken Open Space bruges til at arbejde med elevernes forståelse omkring et tema.

Hornbæk Skole
Se eksempel på hvordan teknikken Idé Poker kan bruges til at sætte kreativiteten i gang.

Hornbæk Skole
Se eksempel på hvordan teknikken Orakel Runde kan bruges til at evaluere og samle op på et projekt.

Skolen ved Gurrevej
Se eksempel på hvordan man kan lave en hel Kompasproces i musikundervisningen.

Byskolen
Se eksempel på hvordan man kan bruge fase 1. i Kompasset til at arbejde med elevernes forforståelse i liniefaget Kommunikation. Bl a. ved at arbejde med Open Space.

Byskolen
Se eksempel på hvordan teknikken Talende Vandfald kan bruges til generere at ideer og sætte en kreativ proces i gang.

Byskolen
Se eksempel på hvordan Jokere kan sætte gang i processen hvis man er kørt fast.

Tikøb Skole
Se eksempel på hvordan en underviser faciliterer teknikken Portræt og Interview med eleverne.

Grydemose Skole
Se eksempel på hvordan man kan lve en hel Kompasproces i matematikundervisningen.

Nordvestskolen
Se eksempel på hvordan man kan arbejde med hele Kompasset omkring et fastsat tema.